Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/41326
Title: Hoe ziet de sportwinkel van de toekomst eruit?
Authors: Claes, Flore
Advisors: QUARTIER, Katelijn
Issue Date: 2023
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze scriptie onderzoekt de toekomstige rol van de sportwinkel binnen de sport retail. Hoe het winkelconcept kan blijven innoveren en voldoen aan de verwachtingen van de hedendaagse, kritische klant. Het eerste deel omvat voornamelijk literatuur over sport retail, de evolutie ervan, de impact van Covid-19 met bijkomende gevolgen en tot slot de relatie tussen sport en voeding. Vervolgens is er een online vragenlijst afgenomen om meer inzicht te krijgen in de wensen, noden en eventueel problemen van de hedendaagse sportklant. Om uiteindelijk een masterproject te realiseren volledig op basis daarvan. Het centrale gedeelte omvat creatieve en technische casestudies. De technische casestudies zijn geselecteerd op basis van de gekozen sporten (lopen, wandelen en fietsen) en geven bruikbare informatie weer op vlak van specialisatie. De creatieve casestudies zijn geselecteerd op basis van de resultaten van de online vragenlijst. Elke creatieve casestudies weerspiegelt één of meerdere elementen die zeker geïntegreerd moeten worden in de sportwinkel van de toekomst. Ze vormen een toonvoorbeeld en werden geanalyseerd via een checklist. Het laatste gedeelte omvat de vertaalslag naar het masterproject. Beginnend met het concept, pand en locatie met daaropvolgend de branding van het zelf gecreëerde sportmerk Tria. Afsluitend met de grondplannen die een kleine inkijk geven in het uiteindelijke ontwerp.
Notes: master in de interieurarchitectuur
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/41326
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4b94ea7e-16ee-4861-8a72-ad5f302508d2.pdf74.77 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.