Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10170
Title: Sociale marketing van overgewicht bij volwassenen: literatuurstudie en empirisch onderzoek
Authors: SNOEKX, Ine
Advisors: JANSSENS, W.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Zwaarlijvigheid bij volwassenen is één van de snelst groeiende gezondheidsproblemen in ontwikkelde landen. Ook België blijkt duidelijk met dit probleem te kampen. Sociale marketing is een specifieke wetenschap binnen marketing die dit maatschappelijk probleem probeert op te lossen. Sociale marketing houdt zich namelijk bezig met het opstellen van campagnes die grootschalige gedragsveranderingen moeten teweegbrengen. Het opstellen van zo een campagne gebeurt aan de hand van een sociaal marketing proces. In deze masterproef wordt dit proces toegepast op het gedrag gewicht verliezen. Het proces vangt aan met te achterhalen welk belangrijk voordeel een individu vooropstelt om over te gaan tot het verliezen van gewicht, aangezien individuën verschillende redenen kunnen hebben waarom zij gewicht willen verliezen. De tweede stap die er in het proces moet worden gezet is een gedragsanalyse uitvoeren op mensen met overgewicht en obesitas. Dit houdt in dat er eerst enkele factoren moeten worden
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10170
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05227582008634c.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

22
checked on May 27, 2022

Download(s)

14
checked on May 27, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.