Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLENAERS, Steven-
dc.date.accessioned2010-04-04T10:19:13Z-
dc.date.available2010-04-04T10:19:13Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationRapport Dag van het onderwijs. p. 63-66.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/10823-
dc.description.abstractGood practices vinden niet plaats in het luchtledige maar moeten inspelen op specifieke problemen die zich binnen het hoger onderwijs voordoen aangaande diversiteit. Daarom is het van belang zicht te krijgen op deze problematiek. Het Expertisecentrum Gelijke Onderwijskansen van de UHasselt richt zich op het in kaart brengen van allochtone studieloopbanen in het hoger onderwijs. Het gepresenteerde onderzoek richt zich op de uitstroom van allochtonen uit het hoger onderwijs naar de arbeidsmarkt. Allochtonen stromen minder vaak gekwalificeerd uit. Bovendien verloopt de overgang naar de arbeidsmarkt minder vlot. Eenmaal een job gevonden, ebben de verschillen weg. Toch heeft een meerderheid van de allochtonen gevoel dat ze zich extra moeten bewijzen op de arbeidsmarkt omwille van hun etnische afkomst.-
dc.language.isonl-
dc.publisherAssociatie Universiteit-hogescholen Limburg-
dc.subject.otheronderwijs, arbeidsmarkt, allochtonen-
dc.titleStudie- en arbeidsmarktsucces van allochtone studenten binnen de Associatie-
dc.typeProceedings Paper-
local.bibliographicCitation.conferencedate31 maart 2009-
local.bibliographicCitation.conferencenameDag van het Onderwijs-
local.bibliographicCitation.conferenceplaceProvinciale Hogeschool Limburg, Hasselt-
dc.identifier.epage66-
dc.identifier.spage63-
local.bibliographicCitation.jcatC2-
local.type.refereedRefereed-
local.type.specifiedProceedings Paper-
dc.bibliographicCitation.oldjcatC3-
local.bibliographicCitation.btitleRapport Dag van het onderwijs-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorLENAERS, Steven-
item.fullcitationLENAERS, Steven (2009) Studie- en arbeidsmarktsucces van allochtone studenten binnen de Associatie. In: Rapport Dag van het onderwijs. p. 63-66..-
item.accessRightsClosed Access-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DagvanhetOnderwijs paper Steven Lenaers.pdf
  Restricted Access
34.91 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.