Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/41010
Title: | Aan de slag met reels in het kader van science communication: REEL Sustainable - Duurzaamheid meets Social Media! | Authors: | Van Overmeir, Bert Merkelbach, Hanne |
Advisors: | KUPPENS, Tom VERDONK, Danny |
Issue Date: | 2023 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Sociale media evolueren steeds binnen onze samenleving. Eén van de belangrijkste aspecten van communicatie is het overbrengen van informatie op een eenduidige en waarachtige manier. Een overvloed aan moderne sociale media proberen ons, en jongeren in het voornaam, steeds te bombarderen met een stortvloed aan weetjes en nieuws waarvan zowel de bron als geloofwaardigheid niet altijd gegarandeerd kan worden. Zo bestaan er omtrent het thema ‘duurzaamheid’ verschillende fabels die zich als waarheden verspreiden via de media. Het is een kunst om kritisch te kijken naar de verschillende bronnen; Wat kan je wel of niet geloven? Deze thesis tracht zelf een standpunt in te nemen in het bovenstaande, middels de ontwikkeling van een werkvorm en een onderzoek. De werkvorm laat leerlingen kritisch nadenken over dit thema. Er wordt getracht een antwoord te geven op bovenstaand vraag: “Wat kan je wel of niet geloven?”. Hierbij zullen de leerlingen weetjes omtrent duurzaamheid bekrachtigen of fabels hieromtrent ontkrachten. Leerlingen maken hierbij de link met communicatie door gebruik te maken van een REEL als output. Het doel van de studie spitst zich toe op het onderzoeken van de motivatie en het leerproces van leerlingen bij het werken met deze werkvorm. Ook zal de perceptie rond geloofwaardigheid van de REELs van medestudenten onderzocht worden. | Notes: | Educatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/41010 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
00ce124a-4e84-44de-97e5-c27fffedc34d.pdf | 1.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.