Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJANSSENS, W.-
dc.contributor.authorCUYVERS, Ilse-
dc.date.accessioned2009-12-14T08:52:38Z-
dc.date.available2009-12-14T08:52:38Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/10058-
dc.description.abstractZintuiglijke marketing, ook wel sensoriële marketing genoemd, is een tamelijk nieuwe marketingdiscipline waarbij marketingtechnieken worden gebruikt die alle vijf de zintuigen aanspreken om zo waarde te creëren en de consument te bereiken en te beïnvloeden. Deze masterproef behandelt de invloed die geur op de consument uitoefent. Door middel van een empirisch onderzoek in een kledingwinkel wordt de invloed van een omgevingsgeur op de evaluaties, emotionele reacties en intenties tot terugkeer naar een winkel onderzocht. Ook de invloed van de persoonlijkheidskenmerken 'hedonistische en utilitaire winkelmotivatie' en 'affect intensity' op de relatie tussen de omgevingsgeur en de respons van de consument wordt onderzocht.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt Diepenbeek-
dc.titleMogelijkheden van geurmarketing: literatuurstudie & empirisch onderzoek-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages157-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen - marketing-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcat-
item.fullcitationCUYVERS, Ilse (2009) Mogelijkheden van geurmarketing: literatuurstudie & empirisch onderzoek.-
item.contributorCUYVERS, Ilse-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05227762008634c.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

200
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

194
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.