Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10086
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLEMEIRE, F.-
dc.contributor.authorCREEMERS, Sofie-
dc.date.accessioned2009-12-14T09:00:17Z-
dc.date.available2009-12-14T09:00:17Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/10086-
dc.description.abstractIn het eerste inleidende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de situering van het onderwerp. Vlaanderen en België bezitten verscheidene troeven waardoor logistiek een belangrijk thema is in deze regio. Zo heeft zowel Vlaanderen als België een goede infrastructuur en kennisplatform. De belangrijkste troef is echter de zeer gunstige ligging. De regio fungeert als middelpunt in verscheidene belangrijke netwerken zoals de blauwe banaan. Tevens ligt België centraal in de Europese Unie waardoor logistiek veel belang kent. De externe vervoerkosten bij wegvervoer lopen echter hoog op door onder andere de toenemende congestie en het aantal ongevallen. Desondanks wordt 79% van het vrachtvervoer in Vlaanderen vervoerd via de weg. Er bestaan echter alternatieven. Zo genereren het spoor en de binnenvaart lagere externe kosten. Om gebruik te maken van deze alternatieven zal het transport steeds multimodaal verlopen. Het unimodaal vervoer via het spoor of de binnenvaart is namelijk niet mogelij-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt Diepenbeek-
dc.titleHaalbaarheid van multimodaal vervoer over lange afstanden via het spoor. Gevalstudie bij steenfabrieken Vandersanden voor het transport via spoor tussen België en Rusland-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages164-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notes2de masterjaar handelsingenieur - operationeel management en logistiek-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcat-
item.fullcitationCREEMERS, Sofie (2009) Haalbaarheid van multimodaal vervoer over lange afstanden via het spoor. Gevalstudie bij steenfabrieken Vandersanden voor het transport via spoor tussen België en Rusland.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04217512008588c.pdf3.23 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

16
checked on Jun 25, 2022

Download(s)

8
checked on Jun 25, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.