Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10104
Title: De meting van waarde voor de klant.
Authors: QUASCHNING, Simon
Advisors: SWINNEN, G.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: In deze eindverhandeling wordt een overzicht gegeven van het onderwerp klantwaarde. Hiermee bedoelen we de waarde die door een bedrijf wordt geleverd aan zijn klanten. Om te beginnen worden een aantal theorieën uit de literatuur nader toegelicht. Vervolgens worden ook andere onderwerpen uit de literatuur van consumentengedrag beschreven en wordt hun relatie tot klantwaarde nader bekeken. Verder tracht deze eindverhandeling de waarde die door de klant wordt waargenomen te meten. Hiervoor worden twee methodes toegelicht: de methode van Gale en de multidimensionele methode van Holbrook. Voor de verdere praktijktoepassing bij HealthCity Diepenbeek wordt gekozen van de methode van Holbrook. Het voorgedragen conceptueel model bevat vijf waarden: efficiëntie, kwaliteit, sociale waarde, spel en esthetica. Er wordt onderzocht in hoever deze soorten waarde een invloed hebben op totale klantwaarde en klantwaarde vervolgens op loyaliteit, zowel direct alsook indirect via klantentevredenheid.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10104
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05228582008634c.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

30
checked on May 18, 2022

Download(s)

16
checked on May 18, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.