Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10110
Title: De economische ontwikkeling van de onderneming achter de Vlaamse modeontwerper
Authors: NIJSEN, An
Advisors: DE GROOTE, P.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: We geven een brede omkadering weer van de factoren die de economische ontwikkeling van de onderneming achter de Vlaamse modeontwerper beïnvloeden. We beginnen bij de factoren binnen de modeontwerper: creativiteit, opleiding en interesse in bedrijfsbeheer en oplossingen voor het gebrek aan bedrijfskundige kennis. De waardeketen van een modeonderneming wordt uitgediept met partijen als de modeontwerper, patroontekenaars, fabrikanten, kleinhandel en de consument. Het ritme van de modesector heeft ook invloed op de economische ontwikkeling. Financiering van een modeonderneming is niet gemakkelijk, de markt internationaal uitbreiden brengt extra aandachtspunten met zich mee en marketing en media zijn ook belangrijk in deze sector. Modeontwerpers ontwikkelen veel intellectueel eigendom dat meer beschermd kan worden. Om de ontwerpers te ondersteunen bestaan er in Vlaanderen vele organisaties, die spijtig genoeg te weinig gekend zijn en soms ook te weinig raakvlak met de modesector hebben.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - innovatie en ondernemerschap
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10110
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05233062008633c.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

48
checked on Sep 28, 2023

Download(s)

26
checked on Sep 28, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.