Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10131
Title: Allochtone leerkrachten in het onderwijs in de Limburgse mijngemeenten. De vraagzijde belicht
Authors: CLAESEN, Nele
Advisors: LENAERS, S.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: In BelgiĆ« is ongeveer 15 procent van de inwoners van allochtone afkomst. Hierdoor vinden we in lagere en secundaire scholen steeds meer en meer leerlingen van allochtone afkomst terug. In Limburg zijn de allochtone gemeenschappen vooral gelegen in de voormalige mijngemeenten. De scholen moeten zich aanpassen aan hun multicultureel publiek door anders om te gaan met de leerlingen. Om nog beter in te spelen op de behoeften van de allochtone leerlingen, zouden scholen een allochtone leerkracht in dienst kunnen nemen. Zij zouden namelijk een meerwaarde kunnen betekenen voor de leerlingen, maar ook voor de ouders, andere leerkrachten en de school zelf. Scholen zouden op zoek kunnen zijn naar allochtone leerkrachten. Dit zal dan het onderwerp van deze eindverhandeling worden: de vraag naar allochtone leerkrachten in het onderwijs in de mijngemeenten in Limburg. Er wordt hier gekeken naar de moeilijkheden die allochtone leerkrachten ondervinden, maar ook naar de scholen zelf. Daarnaast wordt
Notes: 2de licentie TEW - major Marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10131
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
02195122008394c.pdf960.4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

10
checked on May 20, 2022

Download(s)

10
checked on May 20, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.