Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/10131
Title: | Allochtone leerkrachten in het onderwijs in de Limburgse mijngemeenten. De vraagzijde belicht | Authors: | CLAESEN, Nele | Advisors: | LENAERS, S. | Issue Date: | 2009 | Publisher: | UHasselt Diepenbeek | Abstract: | In Belgiƫ is ongeveer 15 procent van de inwoners van allochtone afkomst. Hierdoor vinden we in lagere en secundaire scholen steeds meer en meer leerlingen van allochtone afkomst terug. In Limburg zijn de allochtone gemeenschappen vooral gelegen in de voormalige mijngemeenten. De scholen moeten zich aanpassen aan hun multicultureel publiek door anders om te gaan met de leerlingen. Om nog beter in te spelen op de behoeften van de allochtone leerlingen, zouden scholen een allochtone leerkracht in dienst kunnen nemen. Zij zouden namelijk een meerwaarde kunnen betekenen voor de leerlingen, maar ook voor de ouders, andere leerkrachten en de school zelf. Scholen zouden op zoek kunnen zijn naar allochtone leerkrachten. Dit zal dan het onderwerp van deze eindverhandeling worden: de vraag naar allochtone leerkrachten in het onderwijs in de mijngemeenten in Limburg. Er wordt hier gekeken naar de moeilijkheden die allochtone leerkrachten ondervinden, maar ook naar de scholen zelf. Daarnaast wordt | Notes: | 2de licentie TEW - major Marketing | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/10131 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
02195122008394c.pdf | 960.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.