Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/10144
Title: | Economisch-geografische analyse van de hogesnelheidstreinen in Europa | Authors: | BERVOETS, Stijn | Advisors: | DE GROOTE, P. | Issue Date: | 2009 | Publisher: | UHasselt Diepenbeek | Abstract: | In onze hedendaagse maatschappij is het essentieel om zich snel en op een aangename manier te kunnen verplaatsen. Mensen moeten zich om verschillende redenen kunnen bewegen zoals b.v. naar hun woonplaats, werk of voor hun vrijetijdsbesteding. Een leven zonder transportmiddelen valt bijna niet voor te stellen. Een van de grote uitdagingen in dit kader is ervoor zorgen dat verschillende grote steden in Europa goed bereikbaar zijn. We leven immers in een internationale context. Op die manier kunnen mensen op korte tijd een grote afstand afleggen doorheen Europa. De auto wordt stilaan minder geschikt omdat deze de laatste tijd meer en meer mobiliteitsproblemen met zich meebrengt. De files worden alsmaar langer omdat het Europese (en Belgische) wegennet over onvoldoende capaciteit beschikt om aan het toenemend aantal auto's te voldoen. Bijgevolg is de auto niet meer het snelle verplaatsingsmiddel bij uitstek. Daarnaast zijn er ook nog de nadelige effecten op het milieu (CO2-uitstoot) en het | Notes: | 3de jaar handelsingenieur - major operationeel management en logistiek | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/10144 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
01188962008414c.pdf | 1.4 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
50
checked on Sep 28, 2023
Download(s)
24
checked on Sep 28, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.