Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10157
Title: De relatie tussen netwerking en prestaties van bedrijven.
Authors: VANDERSTEEGEN, Tom 
Advisors: VOORDECKERS, W.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Economisten en onderzoekers zijn voordurend in de weer met het zoeken naar de elementen van het bedrijfsleven die een invloed kunnen uitoefenen op de prestaties van ondernemingen. Sinds enkele decennia is het belang van netwerken in onderzoeken en in het bedrijfsleven enorm toegenomen. Het onderwerp van deze studie is dan ook het onderzoeken van de invloed die de netwerkactiviteiten van de eigenaars (CEO) van ondernemingen op de financiĆ«le prestaties van ondernemingen kunnen hebben. Een belangrijk onderdeel hierin is de manier waarop netwerken kunnen leiden tot competitieve voordelen voor ondernemingen. Het gevoerde onderzoek brengt enkele opmerkelijke verbanden aan het licht. De theorie hieromtrent wordt niet altijd bevestigd, maar er dient rekening gehouden te worden met de beperkingen in dit onderzoek.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - accountancy en financiering
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10157
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05231882008631c.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

16
checked on Sep 6, 2022

Download(s)

12
checked on Sep 6, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.