Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10167
Title: Strategisch innoveren met bestaande technologie
Authors: Mannaerts, Rob
Advisors: Schoenmakers, W.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Innovatie is één van de sleutelactiviteiten binnen bedrijven opdat zij op langere termijn kunnen overleven. Door de toenemende globalisering wordt de hedendaagse economie daarenboven gekenmerkt als steeds competitiever en harder dan ooit tevoren. Vele bedrijven voeren daarom ook steeds meer kostenbesparingen door. Dit heeft echter ook een negatieve impact op de ruimte voor innovatie binnen bedrijven. In deze thesis wordt er dan ook onderzocht wat de mogelijkheden zijn voor bedrijven om met reeds bestaande technologie nieuwe doelgroepen aan te boren. Vanuit de onderzochte theorie zijn er verschillende herkenningspatronen aangehaald voor het ontdekken van opportuniteiten in de markt, dewelke ook terugkeren in de praktijkstudie. Op deze manier kunnen managers een meer gecontroleerd proces opbouwen rond schijnbaar onvoorspelbare innovatieprocessen. Tevens ligt de nadruk hierbij op innoveren met reeds bestaande technologie, hetgeen het efficiënt gebruik van bedrijfsmiddelen ten goede komt.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - innovatie en ondernemerschap
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10167
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05230582008633c.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

46
checked on May 24, 2022

Download(s)

22
checked on May 24, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.