Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10185
Title: Differentiatiestrategie en onderzoek naar winkelimago in Doe-Het-Zelf zaken
Authors: CAUWENBERGHS, Vincent
Advisors: SWINNEN, G.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Deze eindverhandeling vormt een onderzoek naar differentiatiestrategie bij doe-het-zelfzaken. De centrale onderzoeksvraag luidt als volgt: 'Wat kunnen doe-het-zelfzaken doen om zich op een relevante manier te onderscheiden van de concurrentie?' In het eerste hoofdstuk van de literatuurstudie gaan we dieper in op wat differentiatie inhoudt. Het tweede hoofdstuk handelt over winkelpersoonlijkheid. Winkelimago vormt het onderwerp van het derde hoofdstuk. Tot slot gaan we dieper in op de positioneringproblematiek. Het praktijkgedeelte van deze eindverhandeling bestaat uit het afnemen van een survey bij de klanten van vier doe-het-zelfzaken. Eerst gaan we na welk profiel de verschillende doe-het-zelfzaken hebben. Vervolgens stellen we 'importance-performance'- kaarten op. Een volgende stap in onze analyse bestaat uit correspondentieanalyse. Een laatste onderdeel van onze analyse bestaat erin om met behulp van clusteranalyse de respondenten in verschillende groepen onder te brengen.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10185
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05229722008634c.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

18
checked on May 17, 2022

Download(s)

10
checked on May 17, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.