Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12417
Title: Klantenwaarde creëren: de rol van milieuvriendelijke verpakking
Authors: Smets, Nele
Advisors: STREUKENS, Sandra
JANSSENS, Wim
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Tegenwoordig krijgt het milieu veel aandacht van de media en van de consument. In deze eindverhandeling wordt daarom nagegaan wat de rol van milieuvriendelijke verpakkingen is bij de aankoopbeslissing. In eerste instantie worden er enkele belangrijke begrippen omschreven. Ook wordt aangehaald welke verpakking het milieuvriendelijkst is. Hierna wordt de rol van milieuvriendelijke verpakkingen nagegaan door middel van een praktijkvoorbeeld: melk. Verder wordt er onderzocht of consumenten meer willen betalen voor milieuvriendelijk verpakte melk. Er wordt ook nagegaan of er een verband is tussen enkele socio-demografische variabelen, zoals leeftijd, en milieuvriendelijk aankoopgedrag en betalingsbereidheid. Ook wordt er onderzocht of er een verband is tussen de waarden van een individu en diens aankoopgedrag en betalingsbereidheid.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12417
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06240692009634.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

40
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

60
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.