Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12439
Title: De rol van buurtwinkels in de aankoop van produkten van dagelijks gebruik
Authors: Jeuris, Karen
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Elk huishoudgezin in Vlaanderen doet regelmatig boodschappen in de supermarkt. De frequentie en manier waarop ze winkels bezoeken is voor ieder verschillend. In deze thesis onderzoeken we de winkelkeuze en meer specifiek wanneer ze voor de buurtwinkel kiezen. Hiervoor moeten we eerst weten waarop consumenten zich baseren bij hun winkelkeuze. We beginnen met achtergrond informatie over de buurtwinkel. Deze winkelformule maakte al een negatieve evolutie mee. In de huidige samenleving vinden we op de retailmarkt verschillende winkelformules terug. Het aantal discountmerken blijft stijgen, terwijl het aantal traditionele buurtwinkels daalt. Een andere bemerking in verband met de retailmarkt is de aanwezigheid van duidelijke differentiatiestrategieĆ«n. Zo maken de discountwinkelformules duidelijk aan de consument, dat hun winkels enkel de laagste prijzen aanbieden. Delhaize maakt de consument bewust van de kwaliteit die de winkel aanbiedt. Buurtwinkels zoals Spar maken geen gebruik van een d
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12439
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
07255462009634.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.