Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12443
Title: Rechtseconomische analyse van wetgeving op reclame: reguleringsimpactanalyse van publieksreclame voor geneesmiddelen op voorschrift
Authors: Martens, Miche
Advisors: VEREECK, Lode
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Publieksreclame voor voorschriftplichtige geneesmiddelen is enkel en alleen toegestaan in de VS en Nieuw Zeeland. Toch vormt de toelating, betreffende publieksreclame voor voorschriftplichtige geneesmiddelen, vaak het onderwerp van debat. Deze masterproef gaat op zoek naar de meest optimale regulering betreffende publieksreclame voor voorschriftplichtige geneesmiddelen binnen Europa. Allereerst wordt de huidige wetgeving van Europa en BelgiĆ« inzake reclame en promotie voor geneesmiddelen beschreven. Hieruit blijkt dat Europa een uitgebreide wetgeving opgesteld heeft in verband met reclame voor geneesmiddelen in het algemeen en over een verbod voor publieksreclame van voorschriftplichtige geneesmiddelen beschikt. De regelgeving omtrent voorlichtingen inzake voorschriftplichtige geneesmiddelen is echter wel onvoldoende expliciet uitgeschreven in richtlijn 2001/83/EG. Dit heeft als resultaat dat de verschillende Europese lidstaten zeer uiteenlopende interpretaties geven aan de wetgev
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12443
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05229552009583.pdf3.67 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.