Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12464
Title: De implementatie van Services Sciences in de academische en bedrijfswereld
Authors: Feucht, Sigi
Advisors: SCHREURS, Jeanne
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Services Sciences is een relatief nieuw begrip. Dit kwam tot stand als een antwoord op het steeds toenemende belang van de dienstensector in onze economie. Op basis van onderzoek wil men nagaan op welke manier dit fenomeen zich verder gaat evolueren, alsook op welke manier men het kan optimaliseren. Samenhangend met deze optimalisatie is er ook het groeiende belang van innovatie. Een bedrijf dat competitief wil blijven, moet constant blijven innoveren. Een goede innovatie is gebouwd als antwoord op de vernieuwde noden van de markt en van de klant. Daarom is het belangrijk een goed waardenetwerk te creëren, waarin samenwerking en relaties de kernwoorden vormen. Deze vormen de basis van het adaptieve organisatiemodel met vier belangrijke principes: alignment, transparantie, identiteit en netwerken. Via dit model dient er een positief leereffect te gebeuren tussen enerzijds een onderneming en anderzijds haar klanten, wat de basis vormt voor verdere interacties. Innovatie gebeurt e
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen : handelsingenieur in de beleidsinformatica
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12464
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Show full item record

Page view(s)

18
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.