Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/12551
Title: | Een traditioneel vierstapsmodel voor Vlaanderen | Authors: | Liebens, Joris | Advisors: | RAMAEKERS, Katrien COOLS, Mario JANSSENS, Davy |
Issue Date: | 2010 | Publisher: | UHasselt Diepenbeek | Abstract: | Een traditioneel vierstapsmodel is een macroscopisch verplaatsingsgebaseerd prognosemodel waarin men de intensiteiten op het wegennet gaat voorspellen, binnen een bepaald onderzoeksgebied, voor een bepaald tijdstip. Om deze intensiteiten te bepalen, wordt er vanuit gegaan dat de personen binnen het onderzoeksgebied de volgende beslissingen nemen: - De keuze van het al dan niet maken van een verplaatsing - De keuze van het vertrektijdstip - De keuze van de bestemming - De keuze van de vervoerswijze - De keuze van de route Hierbij worden de eerste 2 beslissingen voorspeld in de 1ste stap van het verkeersmodel: de ritgeneratie. Vervolgens wordt de keuze van de bestemming gedefinieerd in de 2de stap: ritdistributie. De keuze van de vervoerswijze en de routekeuze worden respectievelijk voorspeld in de 3de en 4de stap van het model. Door de routekeuzes van alle personen binnen het onderzoeksgebied te beschouwen, kan men de intensiteiten op het wegennet bepalen. Het doel van deze thesi | Notes: | master in de verkeerskunde-mobiliteitsmanagement | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/12551 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
05232822009324.pdf | 4.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.