Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12591
Title: Onderzoek naar het gebruik van metaforen in reclame. Literatuuroverzicht en empirisch onderzoek.
Authors: Cuyvers, Jasper
Advisors: JANSSENS, Wim
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Reclame is in onze hedendaagse maatschappij alomtegenwoordig en niet meer weg te denken. Bovendien wordt er ook steeds meer reclame gevoerd. Om in dit overvolle medialandschap nog door de reclamevermoeide consument te worden opgemerkt, dienen reclamemakers op creatieve en innovatieve wijze uit de hoek te komen. Advertenties moeten de ad clutter zien te doorbreken en de aandacht trekken. Eén van de middelen die reclamemakers hiervoor kunnen benutten, is de metafoor. In het eerste luik van de eindverhandeling zullen we aan de hand van een literatuurstudie voornamelijk een antwoord trachten te vinden op onze eerste centrale onderzoeksvraag: 'Hoe worden metaforen in reclame gebruikt?'. Hierna zullen we in een tweede luik door verder te bouwen op de eerder vergaarde kennis en aan de hand van empirisch onderzoek onze tweede centrale onderzoeksvraag trachten te beantwoorden: 'Levert het gebruik van een of meerdere metaforen in een reclamecampagne een meerwaarde op voor de adverteerder?'.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12591
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06237912010583.pdf11.96 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

42
checked on Sep 28, 2023

Download(s)

26
checked on Sep 28, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.