Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12592
Title: Het gebruik en de analyse van het concept 'waarde voor de klant' voor winkelkeuze
Authors: VANDEPUT, Hubert 
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Deze eindverhandeling is een onderzoek naar het concept 'waarde voor de klant' in een retailcontext. Het gedrag van consumenten heeft veel onverwachte dimensies. Het koopgedrag dat vertoond wordt, is dan ook niet eenvoudig. Ook al is het een complex gegeven, voor marketingmanagers is het begrijpen van de consument en zijn gedrag van essentieel belang. Marketing moet immers leiden tot consumptie en dat begint bij het begrijpen van de consument. Klanten kiezen een winkel op basis van waardemaximalisatie: de retailer die de meeste waarde aanbiedt, zal de klant weten te overtuigen. Het is dus aan de retailers om zoveel mogelijk waarde te creëren voor de klant. De centrale onderzoeksvraag van deze eindverhandeling luidt dan ook als volgt: 'Zijn bepaalde waardedimensies belangrijker dan andere bij de winkelkeuze en verschilt deze waardenhiërarchie naargelang de retailsector?' We zullen een antwoord zoeken op deze vraag beginnende met een grondige studie van de relevante lit
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-operationeel management en logistiek
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12592
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Show full item record

Page view(s)

40
checked on Oct 30, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.