Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12671
Title: De rol van huisartsen in gezondheidscommunicatie: een toepassing op de strijd tegen obesitas. Literatuuroverzicht en empirisch onderzoek.
Authors: Krischer, Robin
Advisors: JANSSENS, Wim
HEIJENS, Thomas
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Naar aanleiding van het groeiende probleem van obesitas in ontwikkelde landen, werd als aanvulling op de sociale marketing, de rol van huisartsen nader bestudeerd. Tot op heden bestaat er een onderdiagnose van obesitas waardoor huisartsen hun obese patiënten niet altijd aanzetten tot gewichtsverlies. Daarom werd onderzoek verricht naar het ontwikkelen van een model dat dit 'gedrag' zo goed mogelijk kon verklaren. Voor het opstellen van het model werd gebruik gemaakt van reeds bestaande theorieën die er in de huidige literatuur te vinden zijn. Zo waren de Theory of planned behavior en de theory of trying een belangrijke inspiratiebron voor het construeren van een model dat het aanzetten van obese patiënten zo goed mogelijk tracht te verklaren.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12671
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06241472010634.pdf3.23 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

30
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

20
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.