Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12744
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDI FIORE, Fabian-
dc.contributor.authorVan Gucht, Sam-
dc.date.accessioned2011-11-25T09:06:36Z-
dc.date.available2011-11-25T09:06:36Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/12744-
dc.description.abstractIn deze thesis bespreken we Crowd Simalution en de mogelijke toepassingen er- van in games. We geven een overzicht van de drie grote onderdelen in crowd simulation : Crowd Modeling, Crowd Rendering en Crowd Behaviour. Alle drie kunnen gebruikt worden in games, we focussen ons echter op crowd behaviour. Crowd behaviour zal vooral de AI in games beïnvloeden, daarom overlopen we de huidige AI trends in games. Verder komen ook nog Level of Detail en Physics, twee andere grote onderdelen in games, aanbod. Games zijn real-time applicaties en daarom moet de crowd simulation ook in real-time werken. We onderzoeken een aantal recente papers met real-time crowd simulation en imple- menteren er eentje in een game. Als game hebben we gekozen van het spelletje tag of tikkertje. Uit de onderzochte papers kozen we de paper Populate Your Game Scene. Hierin gebruiken de auteurs navigation graphs om crowd simula- tion te implementeren. Ten slotte vergelijken we de resultaten van onze game m-
dc.languagenl-
dc.language.isoen-
dc.publishertUL Diepenbeek-
dc.titleGames en Crowd Simulation-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de informatica-multimedia-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcatD2-
item.accessRightsClosed Access-
item.contributorVan Gucht, Sam-
item.fulltextNo Fulltext-
item.fullcitationVan Gucht, Sam (2011) Games en Crowd Simulation.-
Appears in Collections:Master theses
Show simple item record

Page view(s)

20
checked on Oct 30, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.