Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12779
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBRIJS, Tom-
dc.contributor.advisorDANIELS, Stijn-
dc.contributor.authorThierie, Melissa-
dc.date.accessioned2011-11-25T09:06:46Z-
dc.date.available2011-11-25T09:06:46Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/12779-
dc.description.abstractDeze studie onderzoekt of de sinds 2001 ingevoerde verkeersveiligheidsmaatregel, het verlagen van de snelheidslimiet van 90 km/u naar 70 km/u op gewestwegen, het aantal ongevallen met minstens een lichtgewonde en het aantal ongevallen met doden en/of zwaargewonden (ernstige ongevallen) deed dalen. Dit gebeurt aan de hand van drie vormen voor- en nastudies waarvan de voor- en nastudie met trendcorrectie de meest gepaste bleek voor deze specifieke dataset van Limburgse gewestwegen. Het effect blijkt positief te zijn. Immers zowel het aantal ongevallen met minstens een lichtgewonde als het aantal ernstige ongevallen daalden ten gevolge van de maatregel. Het effect was groter voor de ernstige ongevallen. Deze resultaten flirten met het significante. Voor beide type ongevallen was er een significant verkeersveilig effect op wegvakken. Op kruispunten ontstond dit effect enkel voor de ernstige ongevallen, niet significant. De ongevallen met minstens een lichtgewonde, daarentegen, stegen si-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.language.isoen-
dc.publisherUHasselt Diepenbeek-
dc.titleHet effect op verkeersveiligheid van het verlagen van de snelheidslimiet van 90 km/u naar 70 km/u op gewestwegen in Vlaanderen. Een voor- en nastudie met vergelijkingsgroep-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de verkeerskunde-verkeersveiligheid-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcatD2-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorThierie, Melissa-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationThierie, Melissa (2011) Het effect op verkeersveiligheid van het verlagen van de snelheidslimiet van 90 km/u naar 70 km/u op gewestwegen in Vlaanderen. Een voor- en nastudie met vergelijkingsgroep.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06236662010322.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

34
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

18
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.