Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/14071
Title: Het internationalisatieproces van Limburgse born globals met extra aandacht voor de oprichters
Authors: Hilkens, Kim
Advisors: PAUWELS, Piet
Issue Date: 2012
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Internationalisatie is niet enkel meer weggelegd voor grote bedrijven. Ook zeer jonge bedrijven mogen uitgesproken internationale ambities koesteren. Born globals: jonge en kleine bedrijven die ambiĆ«ren mee te spelen op de wereldmarkt. Born globals lijken op een aantal basiseigenschappen te verschillen van de traditioneel internationaliserende bedrijven. Ze hechten minder belang aan de thuismarkt en zijn zeer snel na hun oprichting actief op de buitenlandse markt. Vreemde markten worden gelijktijdig betreden. Oprichters van born globals zijn hoger opgeleid en beschikken al over internationale ervaring bij de oprichting van het bedrijf. Deze ervaring zorgt voor een voordeel bij de oprichting. Doordat oprichters van born globals beroep doen op deze kennis kan van een vliegende start gesproken worden. Gegeven de uniciteit van born globals en jonge internationaliserende bedrijven in het algemeen, moet de exportondersteuning vanuit overheid en middenveld onder de loep worden genomen.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/14071
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09285722011634.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

26
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

20
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.