Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/14134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLUYTEN, Kris-
dc.contributor.advisorQUAX, Peter-
dc.contributor.authorDegraen, Donald-
dc.date.accessioned2012-09-27T10:28:20Z-
dc.date.available2012-09-27T10:28:20Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/14134-
dc.description.abstractAffective Computing werd voor het eerst gedefinieerd door R.W. Picard. Het is de multidisciplinaire onderzoekstak van de informatica die de link probeert te leggen tussen de informatica en het ervaren, opwekken en analyseren van affectie. Dankzij de uiting van affectie verloopt dagdagelijkse communicatie natuurlijker en gemakkelijker. We kunnen hierdoor elkaars emoties beoordelen zodat we met deze informatie rekening kunnen houden om gepast te reageren en samenwerking te optimaliseren. Deze masterproef is getiteld Emotional computing in collaborative gaming en bestaat uit drie grote delen, een inleidend deel, de literatuurstudie en de omschrijving van de bijdrage aan Affective Computing. Het opzet van deze masterproef is onderzoek verrichten naar de mogelijkheden van het onderwerp Affective Computing en zelf een bijdrage leveren in de vorm van een collaboratieve toepassing.-
dc.languagenl-
dc.language.isoen-
dc.publishertUL Diepenbeek-
dc.titleEmotional computing in collaborative gaming-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de informatica-Human-Computer-Interaction-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcatD2-
item.accessRightsClosed Access-
item.fullcitationDegraen, Donald (2012) Emotional computing in collaborative gaming.-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Show simple item record

Page view(s)

28
checked on May 20, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.