Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/14169
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJANSSENS, Davy-
dc.contributor.advisorMIERMANS, Willy-
dc.contributor.authorCordemans, Tim-
dc.date.accessioned2012-09-27T10:28:30Z-
dc.date.available2012-09-27T10:28:30Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/14169-
dc.description.abstractIn deze thesis is het verband gelegd tussen ruimtelijke ordening en mobiliteit, milieu en infrastructuur. Daarvoor zijn drie sterk verschillende woontypologieën onderworpen aan een analyse: de binnenstad van Mechelen, het centrum van Zemst en een ultralandelijk gebied in Zemst Laar. Het effect voor de mobiliteit is er voornamelijk door de totale afgelegde afstand, het aantal gemaakte korte verplaatsingen en de vervoerswijzekeuze. Voor het milieu zijn de verschillen in ruimtebeslag en versnippering op te merken, net als het energiegebruik voor transport. De infrastructuur wordt op het platteland minder efficiënt gebruikt, wat leidt tot meerkosten voor de maatschappij.-
dc.languagenl-
dc.language.isoen-
dc.publisherUHasselt Diepenbeek-
dc.titleRuimtelijke ordening en de relatie met het verplaatsingsgedrag, de belasting van het milieu en de infrastructuur-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de verkeerskunde-mobiliteitsmanagement-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcatD2-
item.accessRightsClosed Access-
item.contributorCordemans, Tim-
item.fullcitationCordemans, Tim (2012) Ruimtelijke ordening en de relatie met het verplaatsingsgedrag, de belasting van het milieu en de infrastructuur.-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Show simple item record

Page view(s)

62
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.