Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/14177
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBRIJS, Tom-
dc.contributor.advisorDE JONG, Marjolein-
dc.contributor.authorClaes, Wieland-
dc.date.accessioned2012-09-27T10:28:32Z-
dc.date.available2012-09-27T10:28:32Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/14177-
dc.description.abstractDeze masterproef onderzoekt kenmerken van ongevallen met fietsers ter hoogt van op- en afritcomplexen in Vlaanderen. Alle Vlaamse politiezones met een op- en afritcomplex op hun grondgebied worden via email gevraagd ongevalsgegevens met fietsers die bij deze complexen gebeurd zijn ter beschikking te stellen. Via een statistische en een kwalitatieve analyse worden de ongevallen gelinkt aan infrastructurele kenmerken van de complexen en de manoeuvres die de conflicterende partijen uitvoerden ten tijde van de ongevallen. De eerste conclusie is dat er meer fietsongevallen gebeuren bij complexen in een bebouwde omgeving dan in een onbebouwde omgeving. De andere conclusie stelt dat de ongevallen meestal gebeurden wanneer het motorvoertuig de weg in de hoofdrichting van het complex verliet en rechts de weg in de dwarsrichting wou oprijden. De masterproef eindigt met enkele voorstellen om beide problemen aan te pakken.-
dc.languagenl-
dc.language.isoen-
dc.publisherUHasselt Diepenbeek-
dc.titleFietsongevallen bij op- en afritcomplexen-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de verkeerskunde-verkeersveiligheid-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcatD2-
item.accessRightsClosed Access-
item.fullcitationClaes, Wieland (2012) Fietsongevallen bij op- en afritcomplexen.-
item.contributorClaes, Wieland-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Show simple item record

Page view(s)

42
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.