Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/15547
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | WETS, Geert | - |
dc.contributor.advisor | DANIELS, Stijn | - |
dc.contributor.author | Van Herck, Stijn | - |
dc.date.accessioned | 2013-10-01T14:47:35Z | - |
dc.date.available | 2013-10-01T14:47:35Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/15547 | - |
dc.description.abstract | Kruispunten zijn plaatsen in het verkeersnetwerk waar verkeersstromen, van vaak alle type verkeersdeelnemers, uit verschillende richtingen elkaar kruisen. Deze kruisende patronen brengen veel potentiële conflicten met zich mee. Er worden vaak specifieke maatregelen genomen om deze plaatsen te organiseren en te structureren. Eén van deze maatregelen zijn verkeersregelinstallaties. Verkeersregelinstallaties zorgen er namelijk voor dat de verschillende verkeersstromen in tijd gescheiden worden. In dit rapport worden de gedeeltelijk en volledig conflictvrije verkeersregelinstallaties in het bijzonder onderzocht. Volledig conflictvrij betekent dat er geen conflicten of deelconflicten voorkomen. Het afslaand verkeer krijgt een groene pijl en het tegemoetkomend verkeer krijgt rood. Gedeeltelijk conflictvrij zijn kruispunten waarbij het links afslaand verkeer gedeeltelijk beschermd is. De afslaande voertuigen zien namelijk slechts gedurende een bepaald interval een groene pijl. Dergelijk syst | - |
dc.format.mimetype | Application/pdf | - |
dc.language | nl | - |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | UHasselt | - |
dc.title | Conflictvrije verkeersinstallaties: Het effect op de verkeersveiligheid | - |
dc.type | Theses and Dissertations | - |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | - |
dc.description.notes | master in de verkeerskunde-verkeersveiligheid | - |
local.type.specified | Master thesis | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.contributor | Van Herck, Stijn | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.fullcitation | Van Herck, Stijn (2013) Conflictvrije verkeersinstallaties: Het effect op de verkeersveiligheid. | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
06241072012322.pdf | 1.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.