Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/15616
Title: Determinanten van de geneigdheid tot groupon-gebruik: toepassing van de theorie van gepland gedrag
Authors: Peeters, Andy
Advisors: SWINNEN, Gilbert
WILLEMS, Kim
JANSSENS, Wim
Issue Date: 2013
Publisher: UHasselt
Abstract: In deze thesis wordt onderzocht welke factoren een invloed hebben op de Groupon proneness. Er wordt met andere woorden een onderzoek gedaan naar welke factoren er toe leiden dat mensen geneigd zijn om Groupon te gebruiken. De centrale onderzoeksvraag is: 'Welke factoren hebben een invloed op de geneigdheid om Groupon te gebruiken?' We gaan een antwoord geven op deze vraag aan de hand van de 'theorie van gepland gedrag', waarin we de theorie van de 'Big five' integreren. Vervolgens wordt er ook kort een onderzoek gedaan naar de relatie tussen de frequentie van prijspromoties en de brand equity van een bedrijf. De onderzoeksvraag die hier gesteld werd, was: "Beïnvloeden social deals of social coupons het imago / de brand equity van de retailer positief?" Deze relatie is onvoldoende onderzocht in de bestaande literatuur. Vandaar dat dit nog als bij-onderzoek werd opgenomen.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/15616
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09287342012638.pdf2.78 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

32
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

16
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.