Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/15650
Title: Het overleven van bedrijven tijdens een (economische) crisis: de invloed van marktgeoriënteerdheid
Authors: Camp, Roy
Advisors: JANSSENS, Wim
Issue Date: 2013
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze masterproef onderzoekt in welke mate de marktgeoriënteerdheid van een organisatie een invloed kan hebben op zijn survival. Een grondige literatuurstudie geeft een uitdieping van de voornaamste concepten die hierbij betrokken zijn. Deze concepten zijn approximated survival, wat voortkomt uit een combinatie van performance en survival perception; marktoriëntatie en innovatie. Vervolgens worden de mogelijke relaties tussen deze concepten opgesteld. Hierdoor ontstaat er een globaal model wat onderzocht kan worden. Door deze modellen op drie mogelijke manieren te analyseren kan achterhaald worden welke relaties significant zijn. Uiteindelijk blijkt dat vooral de proactieve zijde van marktoriëntatie een invloed uitoefent op survival.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/15650
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08264482012583.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

22
checked on Oct 29, 2023

Download(s)

16
checked on Oct 29, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.