Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/17295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRAMAEKERS, Katrien-
dc.contributor.advisorPOLLARIS, Hanne-
dc.contributor.authorSegers, Joris-
dc.date.accessioned2014-10-09T09:12:34Z-
dc.date.available2014-10-09T09:12:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/17295-
dc.description.abstractHet laatste decennium blijft het waterverkeer aan vele sluizen stijgen. Om een vlot goederenverkeer te behouden is een efficiƫnte doorgang op de waterwegen nodig. Het tweerichtingsverkeer en de afhankelijkheid tussen sluizen compliceert de werking van het systeem. Vanzelfsprekend is daarom nood naar onderzoek voor het modelleren en reduceren van wachttijden en afhankelijkheid aan sluizen. Dit is bijgevolg de centrale onderzoeksvraag van deze masterproef. Hiernaast zijn acht deelvragen opgesteld. Eerst wordt in de literatuurstudie de werking van een sluis besproken, een korte bespreking van het Albertkanaal en zijn sluizen, de capaciteit, de geldende prioriteitsregels en de soorten versassingen die kunnen plaatsvinden. In de tweede sectie van de literatuurstudie wordt onderzocht welke factoren een invloed hebben op de wachttijden aan sluizen. De derde sectie behandelt de factoren die een invloed hebben op de afhankelijkheid van sluizen. De vierde sectie bespreekt de oplossingen voor een reductie in wachttijden en afhankelijkheid. De laatste sectie behandelt de verschillende methodes voor het modelleren van wachttijden aan opeenvolgende sluizen. De praktijkstudie bestaat uit twee delen. Eerst wordt een analyse uitgevoerd op de beschikbare data. De data betreft het waterverkeer van maart 2013 aan de sluis van Wijnegem, Olen en Ham. Het simulatiemodel vormt het tweede deel van de praktijkstudie. Naast het basismodel wordt een model met onafhankelijke aankomsten gebouwd en wordt bovendien een sensitiviteitsanalyse uitgevoerd.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.language.isoen-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleModelleren van wachttijden aan opeenvolgende sluizen-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-operationeel management en logistiek-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorSegers, Joris-
item.fullcitationSegers, Joris (2014) Modelleren van wachttijden aan opeenvolgende sluizen.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08268642013588.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

32
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

16
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.