Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/17383
Title: Zetten verleidelijke geuren aan tot impulsief koopgedrag? Literatuuroverzicht en empirisch onderzoek
Authors: Duvivier, Christophe
Advisors: JANSSENS, Wim
DOUCE, Lieve
Issue Date: 2014
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze masterproef gaat over de invloed van een aangename voedingsgeur op algemene ongeduldigheid en algemene impulsiviteit. Na het uitvoeren van een literatuurstudie werd empirisch onderzoek verricht via een experiment en een winkelonderzoek. In het experiment werd onderzocht wat het effect van de geur op ongeduldigheid via het delay discounting proces. Dit is een proces waarbij beloningen in de ogen van mensen minder waard worden wanneer zij uitgesteld worden. In het winkelonderzoek werd dan weer onderzocht of mensen ook meer en impulsiever gaan kopen wanneer zij aan deze geur blootgesteld worden.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-operationeel management en logistiek
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/17383
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08271282013588.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

314
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

144
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.