Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/17510
Title: The social rehabilitation world
Authors: Steensels, Sebastiaan
Advisors: CONINX, Karin
LUYTEN, Kris
Issue Date: 2014
Publisher: tUL
Abstract: Deze masterproef sluit aan bij het onderzoek van het Expertise centre for Digital Media (EDM) naar technologie-ondersteunde revalidatiesystemen en serious games voor neurorevalidatie. Het doel van deze masterproef is om een spelconcept voor MS-patiënten te ontwikkelen dat bijdraagt aan het fysiek welbevinden en aan gezamenlijke doelen in de sociale wereld. De patiënten kunnen op deze manier hun dagelijkse bewegingen trainen met behulp van een reeks motiverende single-player trainingsgames met een Leap Motion. De uitdaging van deze masterproef is om de specifieke eigenheid en beperkingen van de patiënten in rekening te brengen. Verder trachten we een sociaal aspect te integreren waardoor een andere groep gebruikers, onder andere vrienden of familieleden, een positieve bijdrage kunnen leveren om de motivatie van de patiënt te bevorderen. Met deze spelconcepten hopen we te realiseren dat patiënten gemotiveerd blijven om intensief te trainen.
Notes: master in de informatica-Human-Computer Interaction
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/17510
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11315962013198.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

36
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

18
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.