Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19207
Title: Hoe verpakking een rol kan spelen:Literatuurstudie en empirisch onderzoek naar de voorkeur van consumenten voor het design van een verpakking
Authors: Dirkx, Joey
Advisors: JANSSENS, Wim
ADAMS, Carmen
Issue Date: 2015
Publisher: UHasselt
Abstract: In deze paper wordt onderzocht in welke mate ronde, neutrale en hoekige vormen in het design van de verpakking een impact hebben op de voorkeur van consumenten voor een bepaald product. Er wordt gebruik gemaakt van witte chocolade, melkchocolade en zwarte chocolade om de impact van het design op de consument bij verschillende producten te meten. Bij deze producten werden een figuur op de verpakking en het lettertype van de merknaam in de drie verschillende vormen getest. Uit de resultaten blijkt dat de combinatie tussen het product, de figuur op de verpakking en de vorm van het lettertype erg belangrijk is om de ideale verpakking te kunnen vinden.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/19207
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11311562014638.pdf8.81 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

32
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

34
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.