Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19212
Title: Multi-actor en multi-stakeholder samenwerking
Authors: Leung, Ming Wai
Advisors: LAMBRECHTS, Frank
Issue Date: 2015
Publisher: UHasselt
Abstract: Kort samengevat kunnen we concluderen dat Appreciative Inquiry een beloftevolle benadering vormt om een multi-partij samenwerkingsproces in goede banen te leiden. Uit ons empirisch onderzoek kunnen we namelijk zeggen dat Appreciative Inquiry in staat is om ten volle gebruik te maken van diversiteit maar bovendien ook op relationeel vlak een waardevolle bijdrage kan leveren. Dit is een erg belangrijke bevinding omdat uit onze literatuurstudie gebleken was dat dit één van de grootste uitdagingen vormt bij multi-partij samenwerkingen. Toch moeten we nog met grote voorzichtigheid omgaan met deze benadering, het empirisch onderzoek brengt namelijk nog een aantal zaken aan het licht dat de nodige aandacht vereist. De achillespees bij Appreciative Inquiry ligt hem in de mate waarop je de benadering zelf begrijpt en beheerst. Allereerst komt al de misvatting voor dat de benadering een methodiek vormt terwijl dit net het omgekeerde is en opgevat moet worden als een filosofie. Dit heeft invloed op de wijze waarop men de voorbereidingen doet om de benadering van Appreciative Inquiry toe te passen. Dit is eens zo ernstig omdat de manier van in gang brengen en het verder begeleiden van het traject voornamelijk het succes bepaalt van deze benadering, wat wil zeggen dat de rol en kennis van de facilitator beduidend moet zijn alvorens men eraan begint.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-innovatie en ondernemerschap
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/19212
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10298272014637.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.