Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19260
Title: Wat is de klantwaarde van co-productie?
Authors: Deldycke, Tine
Advisors: STREUKENS, Sandra
MERKEN, Anne
Issue Date: 2015
Publisher: UHasselt
Abstract: Coproductie komt meer voor in ons dagelijkse leven dan dat wij zouden denken. Denk maar aan het geld afhalen aan een bankautomaat of zelf een slaapkamer monteren van bij IKEA. Dit geeft aan dat de producenten hierin geloven. Deelnemen aan coproductie kan hen dus een competitief voordeel opleveren. Dit gebeurt echter wel enkel op voorwaarde dat de consument ook bereid is hieraan deel te nemen. Zoals het woord het al een beetje verraadt, gaat coproductie over het samen produceren. Een van de voornaamste voordelen van coproductie voor de producenten is dat ze kunnen besparen op arbeidskosten als ze de consument betrekken in het productieproces. Consumenten kunnen dan taken uitvoeren die eerder gedaan werden door een werknemer. Voor de beslissing of ze al dan niet zouden deelnemen aan coproductie gaan consumenten kijken naar de gepercipieerde klantwaarde, de afweging tussen de voor-en nadelen van coproductie. Dit betekent dat deze beslissing ook heel belangrijk is voor de producent. Als de producenten weten wat belangrijk is voor de consumenten, zouden zij als producent hierop kunnen inspelen en daardoor de consumenten kunnen aanzetten tot coproductie.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/19260
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11317602014638.pdf897.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.