Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19269
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLEROI-WERELDS, Sara-
dc.contributor.advisorSTREUKENS, Sandra-
dc.contributor.authorBuntinx, Cindy-
dc.date.accessioned2015-09-29T08:47:09Z-
dc.date.available2015-09-29T08:47:09Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/19269-
dc.description.abstractIn deze masterproef wordt onderzocht in welke mate de verschillende dimensies van klantwaarde volgens de typologie van Holbrook (Efficiency, Excellence, Play, Status, Esteem, Aesthetics, Spirituality, Ethics) een invloed hebben op de gevolgen van klantwaarde (Klanttevredenheid, Word-of-mouth en Klantenloyaliteit) bij diensten. We onderzoeken dit specifiek voor de reissector. Voor een bedrijf is het belangrijk dat klanten tevreden zijn, dat er Word-of-mouth ontstaat en dat de klanten opnieuw bij het bedrijf aankopen. Bedrijven kunnen dit verkrijgen door de gepercipieerde klantwaarde te vergroten. Dit onderzoek stelt bedrijven in de reissector in staat om te achterhalen in welke dimensies van Holbrook (1999) ze best investeren om maximale gepercipieerde klantwaarde te bekomen. Tot op heden werd dit nog niet onderzocht. De centrale onderzoeksvraag in deze masterproef luidt als volgt: 'Hoe belangrijk zijn de verschillende dimensies van Holbrook voor de creatie van gepercipieerde klantwaarde van diensten, meer specifiek voor de reissector?' Om deze centrale onderzoeksvraag te beantwoorden, voeren we een literatuurstudie en een praktijkonderzoek uit. Literatuurstudie In het eerste hoofdstuk van de literatuurstudie beschrijven we gepercipieerde klantwaarde. We geven een uitgebreide definiƫring van het concept klantwaarde. Zo wordt waarde beschreven als het resultaat van een vergelijkende beoordeling. Vervolgens merken we op dat waarde subjectief is en voor ieder individu verschilt. Bovendien is waarde dynamisch en afhankel-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleGepercipieerde klantwaarde in de dienstensector: Empirische studie in de reissector-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationBuntinx, Cindy (2015) Gepercipieerde klantwaarde in de dienstensector: Empirische studie in de reissector.-
item.contributorBuntinx, Cindy-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09286382014583.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

108
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

104
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.