Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/19364
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | BEKAERT, Philippe | - |
dc.contributor.author | Scarlino, Dimitri | - |
dc.date.accessioned | 2015-09-29T08:47:25Z | - |
dc.date.available | 2015-09-29T08:47:25Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/19364 | - |
dc.description.abstract | Ambient occlusion is een techniek die gebruikt wordt om schaduwen, veroorzaakt door indirect licht, na te bootsen in interactieve toepassingen zoals games. Omdat de correcte berekening van ambient occlusion zeer tijdrovend is, zijn er benaderende methodes nodig om deze berekening mogelijk te maken aan interactieve framerates. Dit eindwerk handelt over methoden om ambient occlusion te berekenen aan interactieve framerates. Er worden eerst een aantal bestaande technieken uit de literatuur besproken. Hieruit is een recente techniek gekozen en ge\"implementeerd die voxel cone tracing genoemd wordt. Deze techniek versnelt de berekening van ambient occlusion door de scene te benaderen door een voxel voorstelling ervan. Deze wordt voorgefilterd in een hiƫrarchische structuur. Op deze structuur wordt dan een cone tracing techniek gebruikt om snel een benaderde waarde voor ambient occlusion te vinden. Er zijn twee versies gemaakt. Een eerste versie gebruikt enkel een 3D texture om de voxels te bewaren. Een tweede versie maakt gebruik van sparse voxel octrees om geheugen te besparen door lege ruimte te comprimeren. Ook wordt geprobeerd rendersnelheid te verbeteren door snel over die lege ruimtes te springen. Beide versies zijn met elkaar vergeleken en er wordt besproken in welke gevallen sparse voxel octrees te verkiezen zijn boven 3D textures. | - |
dc.format.mimetype | Application/pdf | - |
dc.language | nl | - |
dc.publisher | tUL | - |
dc.title | Real-time Ambient Occlusion | - |
dc.type | Theses and Dissertations | - |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | - |
dc.description.notes | master in de informatica-multimedia | - |
local.type.specified | Master thesis | - |
item.fullcitation | Scarlino, Dimitri (2015) Real-time Ambient Occlusion. | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.contributor | Scarlino, Dimitri | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
09281672014196.pdf | 13.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.