Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBRIJS, Tom-
dc.contributor.advisorJONGEN, Ellen-
dc.contributor.authorPelssers, Brecht-
dc.date.accessioned2015-09-29T08:47:40Z-
dc.date.available2015-09-29T08:47:40Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/19414-
dc.description.abstractVandaag de dag wordt de samenleving geconfronteerd met het fenomeen van vergrijzing doordat mensen gewoonweg langer leven. Bij de ouderen nemen echter tal van fysieke en cognitieve vaardigheden af, simpelweg door het verouderingsproces. Dit kan zijn invloed hebben op de rijvaardigheid. Daarom werd in deze masterproef onderzocht of door middel van een cognitieve training - impulscontroletraining - de cognitieve vaardigheden en de rijvaardigheid van ouderen kon worden verbeterd. Impulscontrole is de vaardigheid om een reactie te onderdrukken indien nodig. Uit de resultaten bleek dat impulscontroletraining near - transfer effecten heeft naar cognitieve vaardigheden: impulscontrole, verdeelde en selectieve aandacht; en daarnaast ook far-transfer effecten heeft naar verschillende rijmaten: hiaatacceptatie en stoppen bij een oranje verkeerslicht zonder voorligger.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleHet effect van een cognitieve training op de cognitieve vaardigheden en rijvaardigheden van ouderen-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de mobiliteitswetenschappen-verkeersveiligheid-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fullcitationPelssers, Brecht (2015) Het effect van een cognitieve training op de cognitieve vaardigheden en rijvaardigheden van ouderen.-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorPelssers, Brecht-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10296332014M95.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.