Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19572
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVANVUCHELEN, Marleen-
dc.contributor.advisorVAN SCHUERBEECK, Lise-
dc.contributor.authorGOOSSENS, Stephanie-
dc.contributor.authorOomsels, Jannick-
dc.date.accessioned2015-09-29T08:48:28Z-
dc.date.available2015-09-29T08:48:28Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/19572-
dc.description.abstractHet volgen van de blikrichting (VBR) van een andere persoon is een belangrijke stap in de sociale ontwikkeling. Door het volgen van iemands blikrichting naar een object kan een kind informatie vergaren over dit object (objectinformatieverwerking). Het doel van de huidige studie is na te gaan of éénjarige kinderen (12-23 maanden) na het volgen van de blikrichting van een volwassene objectinformatieverwerking tonen indien de objecten slechts verschillen van kleur. In 8 videoclips keek een model naar één van beide objecten, die enkel van kleur verschilden. Nadien werden enkel de objecten getoond zonder het model. Oogbewegingen van de deelnemers werden geregistreerd met behulp van eye-tracking. De eerste blik alsook de kijkduur werden gemeten. Uit de resultaten bleek dat de kinderen de blikrichting van de volwassene volgden (VBR; p<0.001)), maar geen objectinformatieverwerking toonden (p>0.05). De correlatie tussen ontwikkelingsparameters en VBR was statische significant, in tegenstelling tot deze met objectinformatieverwerking. De resultaten werden bediscussieerd tegen de achtergrond van het onderzoeksdesign.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleHet volgen van de blikrichting en objectinformatieverwerking bij kinderen van 12 tot 23 maanden: een eye-tracking studie-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de revalidatiewetenschappen en de kinesitherapie-revalidatiewetenschappen en kinesitherapie bij kinderen-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fullcitationGOOSSENS, Stephanie & Oomsels, Jannick (2015) Het volgen van de blikrichting en objectinformatieverwerking bij kinderen van 12 tot 23 maanden: een eye-tracking studie.-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorGOOSSENS, Stephanie-
item.contributorOomsels, Jannick-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12343462014H87.pdf514.46 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

20
checked on Sep 6, 2022

Download(s)

12
checked on Sep 6, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.