Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22177
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDEPAIRE, Benoit-
dc.contributor.advisorMASUI, Chris-
dc.contributor.authorLemmens, Jeroen-
dc.date.accessioned2016-09-29T17:58:50Z-
dc.date.available2016-09-29T17:58:50Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/22177-
dc.description.abstractEen recent onderzoek wees uit dat in de periode 2001-2007 nauwelijks de helft van de 70 000 startende studenten aan een Vlaamse universiteit volledig slaagde voor zijn eerste bachelorjaar. Dit probleem brengt een aanzienlijke sociale kost met zicht mee, ook voor de maatschappij. Ter oplossing van dit probleem worden er verschillende mogelijkheden naar voor geschoven: invoering van een toegangsproef voor alle richtingen, screening op basis van de resultaten in het middelbaar, hervorming van het secundair onderwijs zodat het beter aansluit op de hogere studies, invoering van outputfinanciering in het eerste jaar voor de instellingen, invoeren van een niet-bindende oriƫntatieproef. Al deze voorstellen hebben wel hun voor- en nadelen. In deze masterproef gaan we onderzoeken of we met behulp van datamining en het knowledge discovery process een voorspelling kunnen maken van de slaagkans van een student. We proberen aan de hand van kenmerken en resultaten van een student een model te bouwen-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleAnalyse van de slaagresultaten m.b.v. data-miningtechnieken-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur in de beleidsinformatica-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationLemmens, Jeroen (2013) Analyse van de slaagresultaten m.b.v. data-miningtechnieken.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
07260382012669.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

22
checked on Jun 24, 2022

Download(s)

12
checked on Jun 24, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.