Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/22197
Title: | Het effect van de overtuigingen met betrekking tot in-game advertising op de attitude hiertegenover: de modererende rol van de motivatie om te gamen | Authors: | Berden, Evelyne | Advisors: | DOUCE, Lieve | Issue Date: | 2016 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Deze thesis handelt over het onderwerp 'in-game advertising' (IGA). In-game advertising is het gebruik van merken in games door deze te verwerken in de spelomgeving (Terlutter en Capella, 2013; Poels, Janssens en Herrewijn, 2013). Het doel van deze paper is het bestuderen van het effect van de overtuigingen met betrekking tot in-game advertising op de attitude hiertegenover (AttIGA). Deze overtuigingen met betrekking tot in-game advertising kunnen we terugvinden in een artikel van Poels, Janssens en Herrewijn (2013). Daaruit komen volgende overtuigingen naar voren: het belang van informatieve waarde, hedonisme, eventuele prijsvermindering, materialisme en corruptie van waarden, geloofwaardigheid, realisme, passende in-game advertising en de algemene attitude ten opzichte van advertising. Meer specifiek focussen we ons in dit onderzoek op de modererende rol van de motivatie om te gamen. We maken hierbij gebruik van de motivatiefactoren van Yee (2006). Dit zijn drie factoren, namelijk achievement, social en immersion, die we verder kunnen onderverdelen in tien subcategorieƫn. | Notes: | master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/22197 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
11310502015638.pdf | 2.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.