Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22205
Title:  <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;">De effectiviteit van flagshipstores
Authors: Liesenborghs, Larissa
Advisors: PAUWELS, Piet
ADAMS, Carmen
Issue Date: 2016
Publisher: UHasselt
Abstract: De beleving van de consument krijgt veel aandacht van de retailers tegenwoordig. Dit wordt voornamelijk gedaan door het design van de winkels aan te p assen en door het gebruik van atmosferische variabelen. Een type winkel dat zo inspeelt op de klantenbeleving is de flagship store, wat het paradepaardje van een merk is om hun imago te boosten en in te spelen op de klantenervaring. Er wordt in dit verkennend onderzoek nagegaan of de flagship store effectief is in het verhogen van de klantenbeleving. Dit onderzoek gebeurde in twee delen, die elk op een ander aspect van de effectiviteit focussen. Het eerste deel draait rond de verwachtingen die de consumenten hebben bij een winkel en of die winkel voldoet aan die verwachting. Het tweede deel gaat na hoe de consument verschillende winkels beoordeelt waarbij ook wordt nagegaan of de winkelmotivatie van de klant een rol speelt in de ervaring en beoordeling van die winkel. Er werd een empirisch onderzoek gedaan in samenwerking met de lingerieketen Hunkemöller.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/22205
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12327192015638.pdf2.65 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

22
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

16
checked on Nov 7, 2023


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.