Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLEROI-WERELDS, Sara-
dc.contributor.advisorSTREUKENS, Sandra-
dc.contributor.authorde Werdt, Julie-
dc.date.accessioned2016-09-29T17:58:55Z-
dc.date.available2016-09-29T17:58:55Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/22225-
dc.description.abstractAanleiding voor dit onderzoek vormt het belang van klantenkarakteristieken binnen relatiemarketing. Klantenkarakteristieken kunnen namelijk de effectiviteit van relatiemarketing beïnvloeden. Dit onderzoek heeft als doel te achterhalen welke invloed moderatoren hebben op relatiemarketing. Aan de hand van een literatuurstudie werd een relatiemodel bekomen. Het empirisch onderzoek heeft het relatiemodel getest voor de bankensector. Directe communicatie, interpersoonlijke communicatie en tastbare beloningen hebben een positieve invloed op de waargenomen relatie-investering. Voor voorkeursbehandeling werd dit niet bevestigd. Verder bestaat er een positief verband tussen waargenomen relatie-investering en relatiekwaliteit. Ten slotte heeft de relatiekwaliteit een positieve invloed op vier vormen van loyaliteit (gedragsloyaliteit, mond-tot-mond aanbevelingen, klantbehoud en extra betaling). Dit onderzoek is dieper ingegaan op consumentenrelatievoorkeur en consumenteninertie als moderatoren binnen relatiemarketing. Er werd geconcludeerd dat consumentenrelatievoorkeur wel degelijk een positieve invloed heeft op relatiemarketing voor de bankensector.. Consumenteninertie blijkt de waarde van relatiemarketing zeer beperkt te beïnvloeden wat betreft de bankensector.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleDe waarde van relatiemarketing-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationde Werdt, Julie (2016) De waarde van relatiemarketing.-
item.contributorde Werdt, Julie-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11315162015583.pdf2.61 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.