Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22237
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorROIJAKKERS, Nadine-
dc.contributor.advisorLEROI-WERELDS, Sara-
dc.contributor.authorPamuk, Onur-
dc.date.accessioned2016-09-29T17:58:56Z-
dc.date.available2016-09-29T17:58:56Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/22237-
dc.description.abstractVolgens Google-voorzitter Eric Schmidt zal het klassieke Internet dat we kennen, geleidelijk aan vervagen. Dit door middel van een hyper geconnecteerde wereld waarin de omgang met het Internet zo vanzelfsprekend wordt, dat we niet eens zullen merken dat we daadwerkelijk op het Internet surfen. Aan de basis hiervan ligt de zogenaamde Internet of Things (IoT). Hiermee bedoelen we het arsenaal van allerhande hoogtechnologische objecten. Deze kunnen door middel van sensoren in de fysieke wereld data verzamelen, verwerken en opslaan. De opmars van IoT belooft vele aspecten van de manier hoe we leven te transformeren inzake gezondheid, huisautomatisering, transport, etc. Een fabrikant die momenteel in de belangstelling staat voor hun IoT-producten is Nest, die in 2014 werd overgenomen voor 3,2 miljard dollar door Google. Hiermee plaatste de technologiegigant zich in een stevige positie op de markt van IoT voor de consumenten met momenteel het volgende gamma: de Nest Learning Thermostat, de Nest Protect en de Nest Cam. Echter is het IoT-verhaal niet altijd even rooskleurig. De technologie heeft volgens vele onderzoeken te kampen met moeilijkheden inzake privacy, beveiliging, gebruiksgemak en bruikbaarheid. Bovendien stellen verschillende studies dat de adoptiegraad van IoT moeizaam verloopt. Deze trend zien we ook terug in de teleurstellende verkoopresultaten van Google's Nest. Het doel van deze thesis is om te achterhalen welke invloeden een doorslaggevende factor zijn voor de consumenten om Google's IoT te gebruiken.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleWhat is the strategy behind Google's inroad in the Internet of things-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-innovatie en ondernemerschap-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationPamuk, Onur (2016) What is the strategy behind Google's inroad in the Internet of things.-
item.contributorPamuk, Onur-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11314522015637.pdf11.28 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

26
checked on Oct 30, 2023

Download(s)

8
checked on Oct 30, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.