Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22248
Title: De invloed van crossmodale correspondenties: literatuurstudie en empirisch onderzoek naar de verschillen tussen sensorisch experten en de doorsnee mens toegepast in een retailomgeving
Authors: Simons, Carolien
Advisors: LEROI-WERELDS, Sara
ADAMS, Carmen
Issue Date: 2016
Publisher: UHasselt
Abstract: Het bewust en onbewust inspelen op de perceptie van de consument in een retailomgeving wordt steeds crucialer voor marketeers en retailers. Het strategisch gebruik van kleuren, vormen, gewichten en merknamen kan namelijk het gedrag van de consument beïnvloeden. De vraag is echter of deze consument zich nog wel laat beïnvloeden. Mensen worden namelijk steeds bewuster doordat ze steeds meer informatie beschikbaar hebben dankzij het internet. De doorsnee consument van nu is dus niet meer te vergelijken met de doorsnee consument van vroeger. De opdeling tussen doorsnee consumenten en consumenten met een hogere kennis van zaken (e.g., experten) blijft echter bestaan. De vraag is dan ook of deze opdeling gevolgen heeft voor de effectiviteit van marketingactiviteiten. Kunnen experten minder gestuurd worden door de retailer of marketeer? Worden experten bijvoorbeeld minder of niet beïnvloed door crossmodale correspondenties?
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/22248
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13354072015638.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

68
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

80
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.