Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPAUWELS, Piet-
dc.contributor.advisorADAMS, Carmen-
dc.contributor.authorvan Neer, Kelly-
dc.date.accessioned2016-09-29T17:58:57Z-
dc.date.available2016-09-29T17:58:57Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/22249-
dc.description.abstractTegenwoordig komt sensorische marketing steeds meer onder de aandacht omdat er een verschuiving plaatsvindt van traditionele marketing naar belevingsmarketing, waardoor marketeers en retailers het marketingbeleid anders moeten aanpakken. Het gebruik van omgevingsgeuren in de winkelomgeving is een effectief, maar onderbenut sensorisch marketingmiddel dat meer aandacht verdient op het gebied van onderzoek. Geuronderzoek of -marketing is dan ook het focuspunt van deze studie. Allereerst wordt de bestaande literatuur bestudeerd, zodat er een kader gevormd kan worden voor het huidig onderzoek. Vanuit de literatuur worden een aantal aandachtspunten voor geuronderzoek aan het licht gebracht, waarvan crossmodale correspondenties in de winkelomgeving het meest overheersend lijkt te zijn. Uiteindelijk is de focus van het onderzoek de effectiviteit van een omgevingsgeur die crossmodaal (in)congruent met de winkelomgeving is, wat getest wordt op basis van een praktijkstudie.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.title<p style="margin: 0cm 0cm 10pt;">Literatuurstudie en empirisch onderzoek naar de toepassing van crossmodale correspondenties op de keuze van een omgevingsgeur toegepast in een retailomgeving-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-marketing-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationvan Neer, Kelly (2016) <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;">Literatuurstudie en empirisch onderzoek naar de toepassing van crossmodale correspondenties op de keuze van een omgevingsgeur toegepast in een retailomgeving.-
item.contributorvan Neer, Kelly-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11311582015638.pdf3.92 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

30
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

14
checked on Nov 7, 2023


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.