Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22258
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJANS, Mieke-
dc.contributor.authorRuland, Yves-
dc.date.accessioned2016-09-29T17:58:57Z-
dc.date.available2016-09-29T17:58:57Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/22258-
dc.description.abstractHet afleveren van een buitengewone klantenervaring of 'customer experience' wordt vandaag de dag gezien als enerzijds een nieuwe aanpak om een competitief voordeel te behalen en, anderzijds, een methode om de trouwheid van klanten aan producten of diensten van een organisatie te garanderen. Indien bedrijven er in slagen de ervaringen van klanten succesvol te beheren, resulteert dit niet enkel in klantenbinding maar ook in een stijging aan inkomsten en zelfs meer tevredenheid van werknemers Dergelijke uitstekende klantenervaringen afleveren is uitdagend en vergt een nauwkeurige afstemming van bedrijfsprocessen op deze van de klant Echter blijkt in de praktijk en theorie dat Business Process Management gedomineerd wordt door een inside-out perspectief. Mede door deze reden riep Rosemann, een vooraanstaand onderzoeker in het domein van Business Process Management, in 2014 op tot meer aandacht naar de rol van de klant. Hij schuift Customer Process Management (CPM) als nieuwe tak binnen BPM naar voren Aldus op de oproep van Rosemann (2014) te beantwoorden, spitst de thesis zich toe op de integratie van de literatuur rond customer experience in het domein van Business Process Management. Een belangrijke stap hiertoe is het in kaart brengen van de theoriƫn rond customer experience en deze te toetsen aan concepten binnen Business Process Management. Op deze manier worden zowel overeenkomsten, mankementen als verdere onderzoekspistes aan het licht gebracht.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleCustomer experience and its potential to extend business process management-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur in de beleidsinformatica-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationRuland, Yves (2016) Customer experience and its potential to extend business process management.-
item.contributorRuland, Yves-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10299072015669.pdf4.39 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

62
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

32
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.