Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBRIJS, Tom-
dc.contributor.advisorPIRDAVANI, Ali-
dc.contributor.authorSpelmans, Brent-
dc.date.accessioned2016-09-29T17:59:00Z-
dc.date.available2016-09-29T17:59:00Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/22267-
dc.description.abstractDeze masterthesis geeft een eerste indicatie van de impact van de startoranje fase op de verkeersdoorstroming en de verkeersveiligheid. Buitenlandse studies een toegenomen capaciteit van het kruispunt aan maar waarschuwen verder voor een toegenomen aantal overtredingen en vroegtijdige vertrekken. Uit een eigen simulatorstudie met 44 proefpersonen blijkt dat een startoranje fase de startvertraging met ongeveer 1,1 seconde afneemt. Bij het voordoen van een conflict stelt de bestuurder zijn vertrek uit maar dit heeft geen verdere impact op de doorstroming. Uitspraken met betrekking tot de verkeersveiligheid waren niet mogelijk vanwege de beperkte absolute validiteit van de rijsimulator. Echter, de positieve perceptie van de deelnemers tov de startoranje fase en de positieve effecten op doorstroming maken de startoranje fase een interessante materie om verder onderzoek op te baseren.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleHet Startoranje-Model: Effecten op Doorstroming en Verkeersveiligheid-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de mobiliteitswetenschappen-verkeersveiligheid-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fullcitationSpelmans, Brent (2016) Het Startoranje-Model: Effecten op Doorstroming en Verkeersveiligheid.-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorSpelmans, Brent-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11312942015M95.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

24
checked on Nov 1, 2023

Download(s)

18
checked on Nov 1, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.