Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/23136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.coverage.spatialDiest-
dc.date.accessioned2017-02-20T09:16:45Z-
dc.date.available2017-02-20T09:16:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/23136-
dc.description.abstractWerk dat ik maakte voor de SUR FACE groepstentoonstelling: Het oppervlak is onrustig: tien kunstenaars uit verschillende disciplines zijn op zoek naar hoogtij in het Diestse binnenwater. Onoplettend voor de draaikolken in de hen onbekende wateren zeilen ze elkaars grondgebied binnen. De manoeuvres gebeuren niet zonder enige wrijving of splinters, maar de nadruk op het beeld houdt de conversatie eensgezind. De tentoonstelling SUR FACE brengt tien kunstenaars en hun werk samen in een stukje erfgoed van Diest. Aan de dialoog die de kunstwerken met elkaar voeren dringt de zeventiende-eeuwse kelder van het pand zich uitvoerig op als elfde gesprekspartner. Hij doorbreekt de conversatie abrupt maar legt tegelijkertijd de nadruk op een dynamisch spel. Eentje van boven en onder, beiden inwisselbaar: je botst op het wolkendek als op een stenen gewelf en de grond is mul als drijfzand – maar wegzakken doe je nooit. Er wordt houvast geboden in tekeningen en schilderijen, in installaties en sculpturen, die als boeien ronddobberen of licht wriemelend de aarde omspitten. Met werk van: Chépas, Carla Swerts, Tom Lambeens, Griet Moors, Remco Roes, Oooo. de Kort & Eeee. Bonier, Thomas Willemen, Gijs Coenen.-
dc.formatgraphite pencil - plaster - ink - paper - oil paint-
dc.subject.otherexpo-
dc.titleVlinderslag-
dc.typeArtistic/designerly creation-
local.bibliographicCitation.jcatAOR-
local.type.specifiedArtefact:Drawing-
local.type.specifiedArtefact:Sculpture-
local.type.specifiedEvent:Exhibition: Group-
dc.date.started2016-12-03-
dc.date.ended2017-01-29-
arts.contributor.creatorartistSWERTS, Carla-
arts.review.reviewDisciplinebeeldende kunsten-
arts.review.researchContextI am recently experimenting with three-dimensional work, and for this exhibition i made my first plaster sculpture. I see sculptures as a way to invigorate my drawings and paintings. The works refer to themes that became increasingly important in my writing practice. The four chapters i am working on (ruin, water, desert and winter) all have a sense of destruction to them, which is also present in the drawings and painting that i show in this expo. The sculpture refers to waves, and to the islamic architecture, also an important element in my work.-
arts.relatedInfo.relatedOrganizationFRAME research-
dc.identifier.urlhttp://www.frame-research.be/?p=1257-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.artistSWERTS, Carla-
item.contributorSWERTS, Carla-
item.fullcitation (2016) Vlinderslag.-
Appears in Collections:Artistic/designerly creations
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sur face.pdf299.97 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.